kolejka

class Kolejka
{
private int[] kolejka;
private int poczatek;
private int koniec;
private int rozmiar;

public Kolejka()
{
kolejka = new int[10];
poczatek = 0;
koniec = 0;
rozmiar = 0;
}

public Kolejka(int rozmiarKol)
{
kolejka = new int[rozmiarKol];
poczatek = 0;
koniec = 0;
rozmiar = 0;
}

public void dodaj(int element)
{
if (!czyPelna())
{
kolejka[koniec % kolejka.Length] = element;
koniec++;
rozmiar++;
}
else
{
Console.WriteLine(„Kolejka jest pełna”);
}
}

public int usun()
{
if (czyPusta())
{
Console.WriteLine(„Kolejka jest pusta”);
return int.MinValue;
}
int element = kolejka[poczatek % kolejka.Length];
poczatek++;
rozmiar–;
Console.WriteLine(„Dodano element: ” + element);
return element;
}

public bool czyPusta()
{
return (rozmiar == 0);
}

public bool czyPelna()
{
return (rozmiar == kolejka.Length);
}

public int pobierzPoczatkowy()
{
return kolejka[poczatek % kolejka.Length];
}

public int pobierzRozmiar()
{
return rozmiar;
}

public void wyswietl()
{
if (!czyPusta())
{
for (int i = (poczatek % kolejka.Length); i < (poczatek % kolejka.Length) + rozmiar; i++) Console.WriteLine(kolejka[i % kolejka.Length] + " "); } else Console.WriteLine("Kolejka jest pusta"); } }